สนามบินนานาชาติในแต่ละประเทศของแต่แห่งประกอบด้วยองค์ประกอบหลักหลายส่วนสำหรับการรองรับการเดินทางโดยเครื่องบิน ทั้งในส่วนที่ได้กำเนินการก่อสร้างไว้แล้วและในส่วนโครงการที่ต้องการทำเพิ่มเติม ส่วนประกอบอย่างหนึ่งที่สำคัญของสนามบิน คือ ทางเชื่อมรันเวย์กับแทกซี่เวย์(Link)
สนามบิน จูบา ประเทศซูดานใต้ ทวีปแอฟริกาโครงการการก่อสร้างส่วนต่อขยายและปรับปรุงสนามบิน ได้มีส่วนของงานก่อสร้างเพิ่มเติมนอกเหนือจากลานจอดเครื่องบิน (Apron) ที่แรงงานไทยในต่างแดน ดำเนินการเป็นทางเชื่อมระหว่างรันเวย์กับแทกซี่เวย์ซึ่งอยู่ทางตอนใต้ของสนามบินความยาวห่างกันระหว่างริมขอบของรันเวย์กับแทกซี่เวย์ยาว 120 เมตร ทางด้านตอนใต้ของสนามบิน
แรงงานไทยในแอฟริกา แรงงานไทยในต่างประเทศมีโอกาสสร้างทางเชื่อมต่อระหว่างรันเวย์กับแทกซี่เวย์(Link) นอกเหนือจาก ลานจอดเครื่องบิน (Apron) ขั้นตอนเริ่มงานทีมงานสำรวจจากเมืองไทยได้โยงจากหมุดคู่จากหมุด GPS ของ JICA หมายเลข SJ 100 จากตอนทางด้านใต้ของและ HM-JA1 ที่อยู่ทางใต้แท็กซี่เวย์เช่นเดียวกัน วางแนว Center Line ของ Link และขอบเขตบริเวณที่จะก่อสร้างโดยการปักหมุดไม้กำหนดตำแหน่งและระดับสำหรับทีมงานที่จะเข้าดำเนินการก่อสร้างทางเชื่อมรันเวย์
ทีมงานเครื่องจักรที่ขับขี่โดยแรงงานไทยในต่างแดนหรือคนไทยในต่างประเทศหลังจากทราบตำแหน่งที่จะขุดเปิดแล้วได้นำเครื่องจักรเคลียร์พื้นที่ขนย้ายเศษวัสดุหน้าดิน พร้อมทั้งขุดเปิดหน้าดินลดระดับลงจากพื้นดินเดิมประมาณ 1.30 – 1.50 เมตร ทำการถมหินขนาดประมาณ 30 – 40 เซ็นติเมตรเพื่อทำชั้นฐานตามด้วยชั้นลูกรังและหินคลุกในชั้นพื้นทาง รวมทั้งขั้นตอนสุดท้ายที่ทำผิวลาดยางสำหรับการจราจรของเครื่องบิน
ทีมงาน Structure ของ แรงงานไทยในแดน คนไทยในต่างประเทศได้มีส่วนร่วมในการทำงานนี้เช่นกันในส่วนของระบบระบายน้ำ ได้วางท่อคอนกรีตเพื่อการระบายน้ำซึ่งอยู่ใต้ Link ทำการเทคอนกรีตด้านข้างท่อระบายน้ำระดับหนึ่งและหลังจากนั้นทีมงานเครื่งจักรทำการอดอัดขึ้นมาในแต่ละชั้นงานของการก่อสร้าง
ทางเชื่อมต่อรันเวย์ (Link) ได้สำเร็จลุล่วงด้วยดีจากการร่วมมือด้วยดีของทุกฝ่าย การร่วมแรงร่วมกายของแรงงานไทยก่อสร้างส่วนต่อขยายสนามบินจูบา ในวันข้างหน้าสักวันหนึ่งแรงงานไทยในต่างแดน แม้ว่าระยะเวลาจะนานสักแค่ไหนคงมีโอกาสที่จะฝากฝีมือคนไทยไว้ในการก่อสร้างสนามบินในครั้งหน้าอีกต่อไป
International airport in the country, but consists of several key components to support the flight. Both the bundle and the construction already in the program who want to do more. One major component of the Link.
Juba International Airport, Southern Sudan. Project construction, extension and improvement of the airport. Have contributed to the construction of additional apron. Thailand acted as a link between the runway and taxi way, which is just south of the airport, the long distance between the edge of the runway and taxi way 120 meters to the south of the airport.
Thailand people working aboard is likely a connection between the runway and taxi way (Link) procedure began exploration team from Thailand survey team to link from pins pair of pins GPS of JICA number SJ 100 from the south side of the Runway. in the south-JA1 taxiways same orientation of the link center line and the construction area is defined by the pinning position for the team to carry out the construction of the runway.
The operator driving the Thailand open after knowing where to dig up the machinery to clear debris, removal of topsoil. Open trenching and lower ground was approximately 1.30 to 1.50 meters, the brick stones approximately 30 to 40 centimeters to the base layer by layer, gravel and crushed rock in the ground. Including the final asphalt surface for air traffic.
The Structure of Thailand people working aboard force is engaged in this work as well on the part of the drainage system. Concrete drainage pipes to be laid under the concrete side drains link one-organization, team, and the machine compact on each layer of the materail.
The Structure of Thailand people working aboard force is engaged in this work as well on the part of the drainage system. Concrete drainage pipes to be laid under the concrete side drains Link one team and then the printer could jam up the machine on each floor of the building.
Link has done well with good cooperation from all parties. Thailand joined the labor force, a joint body of the construction sector Juba airport. In the days ahead, one day labor in Thailand people working aboard . Although the time period is long it is likely to remain a person skilled in the construction of airport in Thailand for longer next time.
สนามบิน จูบา ประเทศซูดานใต้ ทวีปแอฟริกาโครงการการก่อสร้างส่วนต่อขยายและปรับปรุงสนามบิน ได้มีส่วนของงานก่อสร้างเพิ่มเติมนอกเหนือจากลานจอดเครื่องบิน (Apron) ที่แรงงานไทยในต่างแดน ดำเนินการเป็นทางเชื่อมระหว่างรันเวย์กับแทกซี่เวย์ซึ่งอยู่ทางตอนใต้ของสนามบินความยาวห่างกันระหว่างริมขอบของรันเวย์กับแทกซี่เวย์ยาว 120 เมตร ทางด้านตอนใต้ของสนามบิน
แรงงานไทยในแอฟริกา แรงงานไทยในต่างประเทศมีโอกาสสร้างทางเชื่อมต่อระหว่างรันเวย์กับแทกซี่เวย์(Link) นอกเหนือจาก ลานจอดเครื่องบิน (Apron) ขั้นตอนเริ่มงานทีมงานสำรวจจากเมืองไทยได้โยงจากหมุดคู่จากหมุด GPS ของ JICA หมายเลข SJ 100 จากตอนทางด้านใต้ของและ HM-JA1 ที่อยู่ทางใต้แท็กซี่เวย์เช่นเดียวกัน วางแนว Center Line ของ Link และขอบเขตบริเวณที่จะก่อสร้างโดยการปักหมุดไม้กำหนดตำแหน่งและระดับสำหรับทีมงานที่จะเข้าดำเนินการก่อสร้างทางเชื่อมรันเวย์
ทีมงานเครื่องจักรที่ขับขี่โดยแรงงานไทยในต่างแดนหรือคนไทยในต่างประเทศหลังจากทราบตำแหน่งที่จะขุดเปิดแล้วได้นำเครื่องจักรเคลียร์พื้นที่ขนย้ายเศษวัสดุหน้าดิน พร้อมทั้งขุดเปิดหน้าดินลดระดับลงจากพื้นดินเดิมประมาณ 1.30 – 1.50 เมตร ทำการถมหินขนาดประมาณ 30 – 40 เซ็นติเมตรเพื่อทำชั้นฐานตามด้วยชั้นลูกรังและหินคลุกในชั้นพื้นทาง รวมทั้งขั้นตอนสุดท้ายที่ทำผิวลาดยางสำหรับการจราจรของเครื่องบิน
ทีมงาน Structure ของ แรงงานไทยในแดน คนไทยในต่างประเทศได้มีส่วนร่วมในการทำงานนี้เช่นกันในส่วนของระบบระบายน้ำ ได้วางท่อคอนกรีตเพื่อการระบายน้ำซึ่งอยู่ใต้ Link ทำการเทคอนกรีตด้านข้างท่อระบายน้ำระดับหนึ่งและหลังจากนั้นทีมงานเครื่งจักรทำการอดอัดขึ้นมาในแต่ละชั้นงานของการก่อสร้าง
ทางเชื่อมต่อรันเวย์ (Link) ได้สำเร็จลุล่วงด้วยดีจากการร่วมมือด้วยดีของทุกฝ่าย การร่วมแรงร่วมกายของแรงงานไทยก่อสร้างส่วนต่อขยายสนามบินจูบา ในวันข้างหน้าสักวันหนึ่งแรงงานไทยในต่างแดน แม้ว่าระยะเวลาจะนานสักแค่ไหนคงมีโอกาสที่จะฝากฝีมือคนไทยไว้ในการก่อสร้างสนามบินในครั้งหน้าอีกต่อไป
International airport in the country, but consists of several key components to support the flight. Both the bundle and the construction already in the program who want to do more. One major component of the Link.
Juba International Airport, Southern Sudan. Project construction, extension and improvement of the airport. Have contributed to the construction of additional apron. Thailand acted as a link between the runway and taxi way, which is just south of the airport, the long distance between the edge of the runway and taxi way 120 meters to the south of the airport.
Thailand people working aboard is likely a connection between the runway and taxi way (Link) procedure began exploration team from Thailand survey team to link from pins pair of pins GPS of JICA number SJ 100 from the south side of the Runway. in the south-JA1 taxiways same orientation of the link center line and the construction area is defined by the pinning position for the team to carry out the construction of the runway.
The operator driving the Thailand open after knowing where to dig up the machinery to clear debris, removal of topsoil. Open trenching and lower ground was approximately 1.30 to 1.50 meters, the brick stones approximately 30 to 40 centimeters to the base layer by layer, gravel and crushed rock in the ground. Including the final asphalt surface for air traffic.
The Structure of Thailand people working aboard force is engaged in this work as well on the part of the drainage system. Concrete drainage pipes to be laid under the concrete side drains link one-organization, team, and the machine compact on each layer of the materail.
The Structure of Thailand people working aboard force is engaged in this work as well on the part of the drainage system. Concrete drainage pipes to be laid under the concrete side drains Link one team and then the printer could jam up the machine on each floor of the building.
Link has done well with good cooperation from all parties. Thailand joined the labor force, a joint body of the construction sector Juba airport. In the days ahead, one day labor in Thailand people working aboard . Although the time period is long it is likely to remain a person skilled in the construction of airport in Thailand for longer next time.
No comments:
Post a Comment